سفر به کیش و قشم با خودروی شخصی

 

سفر به جزایر جنوب ایران، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و پر از شگفتی‌هاست . قشم و کیش با سواحل زیبا، فرهنگ غنی و جاذبه‌های طبیعی حیرت‌انگیز خود، به عنوان نگین‌های درخشان در دل خلیج فارس، میدرخشند . غالبا سفر به این جزایر به صورت هوایی و با رزرو تورهای موجود صورت میگیرد . اما بسیاری از گردشگران دوست دارند با گذر از جاده‌های سرسبز و کوهستانی، و عبور از شهرهای تاریخی و فرهنگی و… خود را به جنوب ایران برسانند . این سفر، نه تنها به زیبایی‌های طبیعی جزایر ختم میشود بلکه فرصت آشنایی با مردم مهمان‌نواز و فرهنگ غنی این دیار و شهر های در طول مسیر را به شما خواهد داد . سفر به کیش و قشم با خودروی شخصی به دلیل اینکه این جزایر در خلیج فارس قرار دارند و به طور مستقیم به زمین متصل نیستند، نیازمند برنامه‌ریزی خاصی است. در ادامه ، این مراحل و شرایط خاص آن را بررسی خواهیم کرد .

 

مراحل سفر به جزایر جنوب با خودوروی شخصی

شما در این نوع سفر میتوانید با استفاده از وسیله نقلیه شخصی از مبدا حرکت کرده و پس از رسیدن به بندر عباس یا بنادر دیگر خودروی خود را توسط لندی کرافت به جزایر بفرستید و خودتان هم به صورت دریایی به مقصد بروید . لندی کرافت یا لندینگ کرفت(Landing craft) در واقع یک شناور دریایی است که نیروهای نظامی و خودروها را در سواحل پیاده می کند. لندی کرافت ها در قسمت جلوی شناور یک در دارند که پس از باز شدن یک سطح شیب دار ایجاد می کند و عمل بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می شود.

به طور کلی این شناورها به علت توسعه حمل ونقل دریایی، ترانزیت کالا و صرفه اقتصادی جزو مهم ترین وسایل نقلیه دریایی هستند. افرادی که قصد دارند با وسیله شخصی به جزیره های جنوبی ایران سفر کنند باید پس از رسیدن به بندر مورد نظر، برای انتقال خودرو از لندی کرافت استفاده کنند.

مسیر های حمل خودرو به جزیره کیش

برای حمل خودرو به کیش ۳ مسیر وجود دارد که عبارت است از :

مسیر بندر لنگه به کیش که فقط در ایام نوروز دایر است . فاصله این بندر تا کیش ۹۳ کیلومتر است و طی شدن آن توسط شناورها حدود ۴ ساعت طول می کشد.

مسیر بندر آفتاب به کیش کوتاه ترین مسیر تا جزیره است اما تعداد لندی کرافت ها در این آن بسیار کم است.

مسیر بندر چارک به کیش

این مسیر در واقع اصلی ترین مسیر دریایی به کیش است که بیشترین تردد را دارد . بندر چارک به کیش از مسیر بندر آفتاب طولانی تر است اما تعداد لندی کرافت ها در آن زیاد است و بیشتر افراد ترجیح می دهند برای جابه جایی خودروهایشان، از آن استفاده کنند.

به طور کلی می توان گفت مسیر بندر چارک به کیش بهترین و مناسب ترین راه برای سفر به این جزیره است زیرا به دلیل تردد زیاد، در هر ساعت از شبانه روز شناورها در آن مشغول به کار هستند. فاصله بندرعباس تا بندر چارک ۲۹۱ کیلومتر و فاصله دریایی بندر چارک تا جزیره کیش تقریباً ۳۲ کیلومتر است. طی کردن این مسیر دریایی با شناورها حدود ۲.۵ ساعت طول می کشد. در صورت نامساعد بودن شرایط آب وهوایی ممکن است این مدت زمان بیشتر شود و یا حتی  حرکت شناورها کنسل شود.

شرایط و مدارک لازم برای سفر به کیش با ماشین شخصی

 

  • همراه داشتن مدارکی مانند کارت شناسایی معتبر، اصل و کپی کارت ماشین، گواهینامه و برگه معاینه فنی
  • بالابودن مدل خودرو . ماشین های قدیمی تر از ۹۵ و ۲۰۱۰ حق ورود به این جزیره را ندارند.
  • همراه داشتن برگه کاپوتاژ یا مجوز گمرکی خروج خودرو
  • ورود خودروهای پراید ، آردی ، پیکان ، ون ، مینی بوس ، اتوبوس و تاکسی زرد به جزیره کیش ممنوع است .
  • مدت اقامت مجاز برای خودروهای سواری در جزیره کیش ۱۰ روز است. در صورتی که مدت اقامت شما بیشتر از این باشد، هر روز ۱۰۰ هزار تومان جریمه خواهید داشت .

رانندگان خودروهای سواری جهت ورود به جزیره کیش از بندر چارک به خیابان ساحلی مراجعه نمایید ، نوبت دهی از بندر چارک فقط بصورت حضوری می باشد.

 

پذیرش خودرو در بندر چارک  از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ میباشد . رانندگان خودروهای سواری برای ورود به جزیره کیش از بندر چارک باید  به خیابان ساحلی مراجعه کنند . نوبت دهی از بندر چارک فقط بصورت حضوری می باشد.

هزینه انتقال خودرو به صورت رفت و برگشت با تمامی سرنشین و عوارض در حال حاضر ۳.۲۷۱.۵۵۰ تومان است .

قوانین و مقررات کشتی های مسافربری

 

بلیط غیر قابل استرداد می باشد.

سفر در صورت مساعد بودن شرایط جوی انجام می گردد.

حضور یک ساعت قبل از سفر در ترمینال الزامی می باشد.

در صورت جا ماندن از شناور بلیط باطل می گردد.

رعایت نکات ایمنی الزامی می باشد.

خرید بلیط برای افراد بالای ۳ سال الزامی می باشد.

مشخصات خود را به درستی وارد نمائید.چنانچه در زمان پذیرش، اسناد هویتی شما با بلیط تهیه شده مغایرت داشته باشد از سوار شدن شما به شناور جلوگیری به عمل خواهد آمد و وجهی مسترد نمیگردد.

ورود کلیه حیوانات همراه مسافر به داخل سالن مسافری شناور ممنوع می باشد حتی با ارائه نامه دامپزشکی و شناسنامه آن .

قوانین مربوط به بار های مسافران

 

هر مسافر میتواند یک توشه به همراه خود داشته باشد‌.

هر مسافر می‌تواند علاوه بر توشه‌ی مجاز رایگان، یک ساک دستی کوچک را نیز بدون پرداخت اضافه‌ بار، همراه خود داخل کابین کشتی ببرد؛ البته به شرط این که این ساک دستی، برای قرار دادن زیر صندلی مسافر مناسب باشد.

مسافران ناتوان و معلولان نیز می‌توانند علاوه بر بار مجاز، یک صندلی چرخ‌دار معمولی (بدون باطری) یا هر وسیله‌ی دیگری که برای حرکت به آن نیاز دارند را حداکثر تا وزن ۲۰ کیلوگرم همراه داشته باشند.

چند نکته ضروری حمل بار در کشتی

بر روی بار خود مشخصات و شماره تماس درج نمایند.

سعی شود بار شکستنی را نزد خود نگهداری نمائید.

مدارک و اشیاء گران قیمت را نزد خود نگه دارید.

وسایل خود را بصورت درست و در حجم های مناسب بسته بندی نمایند.

فوم های حاوی ماهی، مرغ، گوشت و مواد غذایی فاسد شدنی را بصورت درست بسته بندی و چسپ کاری نموده و پیش‌بینی لازم جهت تاخیرهای احتمالی را نموده زیرا شناورهای مسافربری فاقد یخچال جهت نگهداری آنها بوده و مسئولیت فاسد شدن یا ضربات احتمالی در طول سفر بر عهده شخص مسافر می باشد.

حمل و نقل بار مسافر از اسکله به کشتی و بالعکس برعهده مسافر می باشد.

بابت حمل و نقل بار از اسکله به کشتی و بلعکس هزینه توافقی از مسافر توسط نیروهای خدمات بار اخذ می‌شود و شناور هیچگونه مسئولیتی در قبال نرخ های تعیین شده ندارد.

کالاهایی مانند: کولر . فرش . دوچرخه . بارهای تجاری . بارهای سنگین . جز اضافه بار بوده و کرایه آنها توسط پرسنل دریافت خواهد شد.

به دلیل رعایت ایمنی جان شما در طول سفر بعد از تحویل بار تا رسیدن به مقصد اجازه دسترسی به بار خود را نخواهید داشت.

نحوه چیدن بار بر عهده پرسنل شناور بوده و مسافر نمی تواند دخل و تصرفی در آن داشته یا نسبت به چیدن آن اقدام یا معترض باشد.

در هنگام تحویل بار ضمن صبور بودن، دقت لازم را داشته و به توصیه های پرسنل شناور توجه فرمایید.

سفر زمینی به قشم

 

برای سفر زمینی به جزیره قشم  ابتدا باید به بندرعباس بروید . می‌توانید با اتوبوس، قطار یا خودرو شخصی به این شهر سفر کنید.

از اکثر شهرهای بزرگ، اتوبوس‌های منظم به بندرعباس وجود دارد.

پس از رسیدن به بندرعباس، باید به سمت بندر پل بروید. از آنجا می‌توانید خودتان را با قایق یا کشتی به قشم برسانید . این قایق‌ها معمولاً هر ۳۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند و مدت زمان سفر حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

سفر ترکیبی با وسیله نقلیه ، هواپیما یا قطار

اگر حسابی خسته اید و برای برگشت اصلا حال و حوصله رانندگی تا شهر خودتان را ندارید . میتوانید وسیله نقلبه تان را از طریق شرکت های حمل و نقل ارسال کرده و خودتان به صورت هوایی یا با استفاده از قطار مسیر برگشت را طی کنید . برای تهیه بلیط قطار و هواپیما از جزایر کیش و قشم یا هر شهری که تصمیم به تغییر نوع سفرتان  گرفتید به سایت ما مراجعه کرده و ادامه راه را به آسودگی و راحتی سپری کنید . اگر با شما یار باشد میتوانید از آفرهای لحظه ای موجود در سایت استفاده کرده و با صرف کمترین هزینه به خانه برگردید .

برای ارسال خودرو از کیش به شهر خود و برگشت هوایی، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

انتخاب شرکت حمل و نقل

ابتدا یک شرکت حمل و نقل معتبر را انتخاب کنید که خدمات ارسال خودرو از کیش به شهر شما را ارائه می‌دهد. برخی از این شرکت‌ها دارای تجربه و تجهیزات مناسب برای حمل خودرو هستند.

 

مدارک لازم

سند مالکیت، بیمه‌نامه معتبر، و کارت خودرو را آماده کنید . مدارک شناسایی خود را نیز مانند کارت ملی و شناسنامه خود را نیز در دست داشته باشید.

 

رزرو حمل و نقل

با شرکت انتخابی تماس بگیرید و جزئیات مربوط به زمان، هزینه و نحوه ارسال خودرو را مشخص کنید.

 

تحویل خودرو

در تاریخ مقرر، خودرو را به نماینده شرکت حمل و نقل تحویل دهید . اطمینان حاصل کنید که تمامی مدارک لازم را به همراه داشته باشید.

 

پیگیری وضعیت ارسال خودرو

پس از ارسال، می‌توانید با شرکت حمل و نقل تماس بگیرید تا از وضعیت ارسال خودرو مطلع شوید.

 

دریافت خودرو در مقصد

پس از رسیدن خودرو به مقصد، با شرکت حمل و نقل هماهنگ کنید تا خودرو را دریافت کنید.

برای تهیه بلیط و سفر به نقاط مختلف ایران و جهان با ما در ارتباط باشید :

Www.rahetoos.ir

۰۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰

تلفن و ایتا

۰۹۱۰۳۱۱۹۰۳۶

@Rahetoosflight

بلیط اینجا

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sara
Sara
25 روز قبل

مفید بود